De ce tace incompetentă Protecția Consumatorului în scandalul „micilor ungurești” de la Kaufland Odorhei?

de R.V. | in Regional | 6 Septembrie 2017, 18:01 | 0 comentarii

A trecut aproape o săptămână și instituția nu a fost în stare să emită un comunicat de presă, ceea ce întreține atmosfera tensionată. În aceste condiții, nu cumva ar trebui trași la răspundere și cei de la OPC,  nu numai vânzătoarea din magazin,  pentru incompetență și întreținerea în mod artifical a unui scandal?!  
Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării a decis azi că nu a fost nicio discriminare în scandalul cu micii de la Kaulfandul din Odorheiul Secuiesc, unde un individ a provocat un incident insistând de trei ori în 16 minute să fie servit înaintea orei de deschidere.
Între timp, Protecția Consumatorului a dat o amendă de 10.000 de lei în baza înregistrării trunchiate, dar - deși au trecut câteva zile bune - nu a emis încă nicio poziție oficială față de situația pe care a sancționat-o. Pe de altă parte, Kaufland a emis un comunicat în care îl contrazice pe șeful OPC Brașov și precizează că amenda de 10.000 de lei a fost dată strict ca urmare a filmului din data de 31 august și nu pentru că inspectorii OPC ar fi fost refuzați și ei, pe motiv că nu ar vorbi românește. 
Protecția Consumatorului, deși punctul său de vedere oficial ar aduce lumină în această speță puțin spus delicată, tace adânc. A trecut aproape o săptămână și instituția nu a fost în stare să emită un comunicat de presă, ceea ce întreține atmosfera tensionată. În aceste condiții, nu cumva ar trebui trași la răspundere și cei de la OPC, nu numai vânzătoarea din magazin, pentru incompetență și întreținerea în mod artifical a unui scandal?! Orice comunicator știe că în astfel de situații e nevoie de clarificări care să nu permită escaladarea conflictului, de un punct de vedere oficial. Tocmai cei de la Protecția Consumatorului habar nu au de acest principiu elementar?! Puțin spus curios, ca să nu spunem suspect, fiindcă asta ar alimenta teoriile conspiraționiste din jurul subiectului...

În lipsa punctului de vedere oficial al autorităților de control a statului român, iată comunicatul Kaufland: 
"Cu privire la amenda aplicatã de Autoritatea Naționalã pentru Protecția Consumatorilor în cazul filmãrii de la Odorheiu Secuiesc din data de 31 august 2017, compania Kaufland România transmite urmãtoarele precizãri: În cursul zilei de 1 septembrie 2017, reprezentanții Autoritãții Naționale pentru Protecția Consumatorilor Miercurea Ciuc au realizat un control la unitatea Grill din cadrul magazinului Kaufland din Odorheiu Secuiesc, verificând termenele și condițiile de depozitare ale produselor și au adresat angajatelor unitãții întrebãri legate de meniuri, procedura de servire, specificul preparatelor. 

La finalul acestei vizite de lucru, din data de 01.09.2017, reprezentanții Autoritãții Naționale pentru Protecția Consumatorilor Miercurea Ciuc au acordat o sancțiune în suma de 10.000 lei, conform procesului verbal nr. 0844623 din 01.09.2017. Procesul verbal specificã foarte clar faptul cã amenda a fost datã în baza materialului video din data de 31.08.2017 care circulã pe internet și nu are la bazã un alt incident similar petrecut în ziua vizitei A.N.P.C. la unitatea Grill Kaufland. 

Referitor la informația apãruta pe diverse canale media cu privire la o amendã acordatã Kaufland Romania în anul 2015 pentru „reclame și pliante realizate exclusiv in limba maghiarã”, menționãm ca aceastã amendã nu existã".




Comenteaza Printeaza

Noteaza articolul

Cele mai citite articole

  • ASTAZI
  • ULTIMELE 7 ZILE
  • ULTIMELE 30 DE ZILE
ziare
ziare-pe-net.ro stiri in timp real!
www.centruldepresa.ro
ziare.com