S-A LANSAT UN NOU PORTAL PENTRU ALIMENTAŢIE ŞI O VIAŢĂ SĂNĂTOASĂ, WWW.AUALEUFIT.RO (II)

in Interviu | 12 August 2016, 12:21 | 0 comentarii

Cristian Lucuța:  În primul rând, când in­tră omul la noi în sală trebuie să ştie că acolo nu ne formalizăm, ne tutuim, acolo fie că eşti elev sau fe­meie de serviciu într-o instituţie sau student, sau director de institu­ţie, sau primar, sau parlamentar, sau mi­nistru acolo cu toţii devenim pri­eteni şi cu toţii ne tutuim. Dacă ai 120 de kg trebuie să ştii că cei care au 60 de kg şi pe care o să îi vezi că fac sport la nivelul sportivilor de performanţă o să te ajute să te încalţi, să te descalţi, să foloseşti TRX-ul corect, să foloseşti placa de fitbalance corect şi nu o să te ju­dece, pentru că şi ei la un moment dat au avut 30 de kg sau 40 de kg în plus.
Andrei Ando: Cât de intens este efortul la care îi supui pe cursanți? Cea mai la îndemână explicație, să nu îi spun scuză, a omului, este că nu i se pretează unantrenament ori că este o persoană activă profesional, ocupată, nu își permite să ajungă de trei ori pe săptămână câte o oră, o oră şi jumătate, într-o sală de sport.
Cristian Lucuța: Circulă acum un citat pe internet: dacă nu vrei să faci ceva cauți scuze şi le şi găseşti, dar dacă vrei să faci ceva atunci ca­uţi modalităţi de a face. Bineînţeles că scuze avem cu toţii, la îndemână! Am la mine la sală mămici cu trei copii care sunt şi femei de afaceri şi care au subordonați, sau mă­mici de 3 – 4 copii care au şi un job şi au şi de gătit acasă pentru soţi şi pentru familie, şi tot îşi fac timp să vină la sport. Avem studenţi, avem oameni care au foarte mult de lu­cru şi muncesc în ture. Adică dacă vrem să facem ceva, putem să o facem, tre­buie să fim doar conştienţi că avem sistem muscular, sistem osos, sistem cardiovascular pe care Dum­nezeu sau genetica ni le-a lăsat să le folosim. Dacă nu le folosim aşa cum ar trebui, la un moment dat o să in­tervină boala, pentru că sistemul nostru limfatic are nevoie de miș­care, să fie activ. Dacă sângele poa­te să fie circulat prin corp prin ar­te­re de către sistemul nostru cardiovascular, de către inimă, de că­tre artere, trebuie să vă spun că lim­fa, care are legătură cu sistemul imu­nitar, nu poate să fie circulată prin organism decât prin contracţii musculare. Contracţii musculare ce înseamnă? Sport. De aceea o persoană activă are „şanse” mult mai mici să se îmbolnăvească decât o persoană care sedentara. Ar trebui să găsim modalităţi să ajungem la sală. Noi, de exemplu, la sala noastră din Arad, avem şi spaţiu de joa­că pentru copii, unde persoanele respective pot să îşi lase copiii în timp ce fac sport.
 
A.A.: Vedem anunţul pe care îl difuzează Consiliul Naţional al Audiovizualului pe posturile de televiziune: „pentru o viaţă să­nă­toa­să faceţi zilnic cel puțin 30 de minute de mişcare”. E suficient să  mergi pe jos, să urci scările?
C.L.: E ok să mergem pe jos la job, dar hai să lăsăm plimbările pen­tru atunci când ajungem la 70 de ani! Cum spuneam mai devreme, dacă vrem să circulăm sistemul lim­fatic totuşi ar trebui măcar de 2 ori pe săptămână să facem o oră de sport intens.
 
A.A.: Ce părere ai de alergat?
C.L.: E minunat alergatul!
 
A.A.:Dar e suficient?
C.L.:Eu consider că un marato­nist nu are o condiţie fizică ideală, așa cum niciun halterofil nu are condiţie fizică ideală. Maratonistul are foarte mult antrenament şi face foarte mult sport aerob, adică siste­mul cardiovascular al lui e minunat, în schimb noi avem două ti­puri de fibră musculară. Una dintre ele e responsabilă cu mişcările de lun­gă durată, de gen alergare, kangoo­jumps, de exemplu, în care fa­cem mişcări uşoare prin care ar­dem foarte multe calorii şi antrenăm sis­temul cardiovascular. În schimb mai avem şi celălalt tip de fibră mus­culară, care e responsabil cu mişcările de forţă, scurte dar intense, flotări, tracțiuni.Halterofilul are o foarte bună condiţie fizică din punct de vedere al forței, dar dacă îl punem să alerge trei ture de stadi­on probabil că leşină, la fel şi ma­ratonistul dacă îl punem să facă trac­ţiuni la bară probabil că nu o să se poată ridica decât de 2 – 3 ori. Noi, care facem sporturi de întreținere, nu de performanță, trebuie să îm­binăm cele două tipuri de miș­ca­re, aerobă şi anaerobe. Avem ne­voie să putem face şi 5 tracţiuni la bară, dar trebuie să fim capabili să aler­găm şi câteva ture de stadion fără să leşinăm.
 
A.A.: De la cadrul acesta teoretic, trecem la cadrul practic, la ceea ce se întâmplă efectiv în sala voastră de fitness, la felul în care se realizează acea transformare a supraponderalilor în oa­meni apţi din punct de vedere fi­zic. Vom vorbi despre ceea ce voi aţi generat, aţi inventat,acel sport nou, Fitbalance. Că, iată, ați reușit să faceți și asta!
C.L.: În sala mea de sport, să nu spui că e un slogan de marketing, noi încercăm să schimbăm vieți. Cea mai mare bucurie a mea este atunci când persoane care intră se­dentare în sala de sport, doar să tes­teze terenul, sau intră dintr-o anu­mită disperare pentru că nu se mai simt bine în pielea lor ori au pro­bleme de sănătate, devin persoa­ne active. Mă bucur când cursanţii noştri s-au lăsat de fumat sau că s-au lăsat debăuturile carbogazoase, ori de mâncat cartofi prăjiți.
 
A.A.: Şi cu ce le compensează?
C.L.: Pot să compenseze...
A.A.:... cu transpirație! Faină ofertă!
C.L.: Transpirație, dă, şi le oferim tot timpul alternative. Noi în­cer­căm să facem şi o oarecare educaţie prin distracţie la sala noastră.
 
A.A.:Cu ce poţi înlocui Cola Zero,  de exemplu?
C.L.: Cola normală nu face mai mult rău în organism decât Cola Zero, dacă stăm să vorbim, atâta doar că are zahăr în plus, în schimb Cola Zero are tot felul de îndulcitori care îţi fac rău în alt fel, nu ca za­hărul.Eu vorbesc despre băuturi carbogazoase, în general. Vă spun ce fac băuturile carbogazoase cel mai rău în organism, fie conţin za­hăr, fie conţin îndulcitori. Cele care conţin zahăr bineînţeles fac foarte mult rău şi prin cantitatea exagerată a zahărului, cele care conţin în­dul­citori bineînţeles fac rău şi prin îndulcitori, dar ele au un lucru în co­mun: fac ravagii prin faptul că noi introducem în organism o băutură foarte acidă. Noi avem, ca or­ganismul să funcţioneze la parame­tri normali, un ph neutru, uşor al­ca­lin, adică uşor peste 7. Trebuie să vă spun că băuturile carbogazoase de tip cola au un ph în jur de 3, iar acidul sulfuric are în jur de 2 ph-ul, adică noi introducem aciditatea asta în organism. Să fim sănătoşi trebuie să menţinem ph-ul ne­u­tru în organism. Dacă ph-ul ar scă­dea uşor am avea un sistem imunitar foarte scăzut şi ne-am îmbolnăvi foarte des. Dacă ph-ul ar scădea  mai tare, am muri în 10 minute. Cor­pul are două metode prin care poate să îşi ducă ph-ul spre neutru sau uşor alcalin 1. Îşi ia calciu din oa­se şi din dinți. 2.La un moment dat, când nu mai poate  face asta, are o altă modalitate - chiar dacă mâncarea pe care o consumăm este proteică şi sănătoasă, corpul direcţionează toată mâncarea sub formă de ţesut adipos, pentru că nu-şi mai poate permite să introducă atâta aciditate în sânge. Foarte multe per­soane spun că ele mănâncă foarte pu­ţin şi tot ce mănâncă se depune. Asta poate să fie din cauza metabolismului foarte lent sau din cauză că mâncăm foarte multe mâncăruri acide şi corpul le depozitează un­deva sub formă de ţesut adipos. Aici intervin sfaturile pe care le dăm noi prin programul de slăbire accelerată şi prin articolele care vor apărea pe site-ul aualeufit.ro. Pu­tem înlocui băuturile acestea car­bogazoase prin alte băuturi, să­nătoase. De exemplu, limonada de turmeric sau limonada de pătrunjel. Pe site-ul respectiv vedeţi filmu­leţe prin care preparăm respectivele limonade. Conțin şi ulei, pentru ca mierea care o conţine limonada să fie asimilată treptat. Pe lângă substanţele bune pe care ni le duce uleiul respectiv în organism, face ca limonada respectivă să ţină şi de foa­me şi substanţele respective o să ajungă treptat în organism dând şansa organismului să folosească energia şi substanţele nutritive.
 
A.A.: Cristi revenim la sala ta de sport, ce se întâmplă acolo la modul practic în afară de nişte sfaturi utile pentru cei care în­cearcă să trăiască mai sănătos? In­tră omul prima oară la tine în sală, omul de 100 de kg... La ce să se aștepte?
C.L.: În primul rând, când in­tră omul la noi în sală trebuie să ştie că acolo nu ne formalizăm, ne tutuim, acolo fie că eşti elev sau fe­meie de serviciu într-o instituţie sau student, sau director de institu­ţie, sau primar, sau parlamentar, sau mi­nistru acolo cu toţii devenim pri­eteni şi cu toţii ne tutuim. Dacă ai 120 de kg trebuie să ştii că cei care au 60 de kg şi pe care o să îi vezi că fac sport la nivelul sportivilor de performanţă o să te ajute să te încalţi, să te descalţi, să foloseşti TRX-ul corect, să foloseşti placa de fitbalance corect şi nu o să te ju­dece, pentru că şi ei la un moment dat au avut 30 de kg sau 40 de kg în plus. Noi am creat sala asta ca pe o mare familie. cine nu s-a încadrat, chiar dacă a fost un sportiv mi­nunat şi i-au plăcut antrenamen­tele noastre, a plecat. Noi cu cine nu putem să ne împrietenim, nu avem o relaţie pe termen lung. Avem clienţi, cursanţi, prieteni, care vin de 6 – 7 – 8 ani, care au ajuns să îşi programeze concediile în funcţie de concediile noastre. Aşadar dacă ai 100 de kg, nu ai fă­cut sport până acum, citești acest in­terviu sau ne vezi filmuleţele de pe Facebook, trebuie să ştii că în momentul în care intri la sală toată lumea o să se bucure să te vadă, nu doar eu, ci şicursanţii de acolo care au ajuns avansați.
 
A.A.: Dincolo de bucuria voastră şi de a celorlalţi cursanţi omul se gândeşte: mă duc acolo, nu am mai făcut mişcare de 10 ani, 15 ani, 30 de ani, o să trec prin toate caznele iadului până reuşesc să fac două flotări.
C.L.: Nu.  Celor care vin pentru prima dată eu întotdeauna le spun că nu trebuie să se sperie de intensitatea antrenamentului. Pri­mele antrenamente sunt doar de aco­modare cu mine, ca antrenor, cu antrenorii noştri, cu cursanţii de acolo, cu familia AualeuFitness, cu tipurile noastre de antrenament, cu ghetele speciale, cu placa, cu echi­pamentele noastre. Deci primele antrenamente sunt doar an­trenamente de acomodare, să se re­împrietenească cu sportul, să se aco­modeze cu efortul fizic, nu trebu­ie să se simtă datori să facă an­trenamentele la nivelul la care le facem noi.
 
A.A.: Se mai pot mişca după aceste antrenamente?
C.L.: Există două tipuri de an­trenamente, ca de altfel două tipuri de sport, aerobe sau anaerobe.De exemplu, la kangoojumps se ard foarte multe calorii dar nu se face febră musculară chiar dacă vii după o perioadă de ani de zile în care nu ai făcut mișcare, pentru că ghetele speciale au rolul de a atenua şocul la impactul cu solul. De aceea mul­tă lume care are probleme cu ge­nunchii, cu coloana, poate veni la kangoo. În schimb se face febră musculară la sporturile anaerobe, gen „suspensions”, adică TRX, sau „nolimits”, sau „fitbalance” care e o îmbinare între sportul aerob şi ana­e­rob. Dar febra musculară nu trebuie să ne sperie, febra musculară nu e o boală! Dacă avem febră mus­culară de la un sport, venim la kangoo şi scoatem febra musculară, exis­tă remedii naturiste să scăpăm de ea. Printr-o febră musculară de câ­teva zile putemspune că plătim preţul unei inactivităţi din punct de vedere fizic a  câtorva ani.
 
A.A.: Care sunt procedeele la care se pot înscrie cursanţii tăi?
C.L.: Pot să se înscrie la numărul de telefon afişat pe pagina noas­tră de Facebook, aualeu­fitnessby­Edina&Cristi, sau pur şi simplu pot să ne scrie un mesaj pe Face­book.  Avem „pilates pe minge” adică „fitball”, care e un antrenament care se face pe un fel de muzică gen BudhaBar. E un antrenament mai liniştitor dar prin care lucrăm toate grupele musculare, exact opusul kangoo-ului care nu e deloc un sport liniştitor, aici se lucrează prin procedee, e un sport anaerob ex­clu­siv. Fitball-ul se lucrează cu niş­te mingi de pilates care ne ajută să facem anumite exerciţii fără să ne forţăm coloana, ăsta e rolul mingilor de pilates. În partea cealaltă, opu­să genului de antrenament plătesc, e kangoo, un sport foarte ac­tiv, în care se lucrează exclusiv în re­gim aerobic, cu muzică foarte mo­tivantă, cu antrenori bineînţeles foarte motivații, prin care arzi foar­te multe calorii. Mai avem tot sport de forţă, la care vin foarte mulţi bărbaţi, „suspensions”, care se face cu ajutorul echipamentelor de tip TRX.  Tipul ăsta de suspension a fost inventat de către un fost puşcaş marin care pe vremea când erau ei paraşutaţi în tot felul de jung­le, până când trebuiau să le în­ceapă misiunea, a improvizat din corzile paraşutelor nişte frânghii şi a reuşit să facă un antrenament prin care să substituie antrenamen­tul din sala de forţă la bazele de pre­gătire. Cu ajutorul unor funii fa­cem antrenamente de forţă prin care lu­crăm toate grupurile musculare.  Avem și un antrenament fitbalance - este un sport pe care noi l-am bo­tezat, inventat. Antrenamentul este conceput de către Edina. Este cap-coa­dă original, plăcile sunt importate din Statele Unite, sunt folosite pentru pilates dar noi le folosim în con­ceptul nostru de antrenament fitbalance. Am fost primii care am pre­zentat fitbalance-ul într-un festi­val de fitness şi îl lansăm la nivel na­ţional. Vom forma antrenori, cu ajutorul site-ului aualeufit.ro lumea poate primi mai multe detalii. Deo­camdată sportul ăsta se face doar în sălile noastre din Arad şi din Ti­mişoara.
 
A.A.: Cât de diferite sunt an­trenamentele pe care voi le fa­ceţi de cele din sălile de sport din occident?
C.L.: Trebuie să vă spun că toa­te antrenamentele noastre sunt ab­so­lut originale, deci ceea ce se în­tâmplă în sălile noastre nu se mai întâmplă în alte săli de sport din lu­me sau din ţară.
 
A.A.: Asta e de bine? Cât de mult contează autenticitatea?
C.L.: Eu cred că e de bine, pentru că eu, cel puţin, nu ştiu alte săli de sport care să facă clase cu 70, 80 sau 100 de oameni zi de zi.
 
A.A.: Deci aveţi zilnic serii de câte 70, 80, 100. Şi câte serii, apropo?
C.L.: 3 sau 4 serii.
A.A.: Deci puteţi să ajungeţi la 300, 400 de oameni pe zi?
C.L.: În jur de 300, ca să facem o medie. De aceea spun că suntem un fenomen, oamenii din străinătate încep să ne ceară detalii, avem cereri în fiecare zi să ne mutăm, să mergem să ţinem clase în toate ora­şele ţării, Bucureşti, Cluj, Craiova, Oradea, Iași. Nu cred că trece o săp­tămână sau o lună să nu avem cereri să ne relocăm cu totul în alte ţării, de la Quatar la Italia, Germa­nia, Spania. Doar că aici e casa noas­tră, aici e familia noastră, noi suntem mândri că suntem ardeleni, bă­nățeni, nu am putea să-i părăsim pe prietenii noştri, pe cursanţii noș­tri. Sunt oameni care vin la noi zi de zi de 8 ani de zile, ceea ce mie mi se pare că e un lucru minunat, ajun­gem să ne vedem mai des decât cu rudele de gradul 1, de exemplu. Vă daţi seama că se încheagă relaţii, se leagă prietenii, trebuie să vă spun că avem foarte mulţi studenţi străini italieni, francezi, tunisieni, isra­e­lieni care vin la noi, la clasele noastre. O familie nu se destramă cu timpul, am rămas în relaţii foarte apropiate şi după ce studenţii respectivi au ajuns medici şi la ora ac­tuală profesează în toate colţurile lumii, Tunisia, Israel, Maroc, Italia, Franţa. În continuare ţinem legătura, când au ocazia să treacă prin ţară primul lucru este căîşi fac o programare la clasele noastre, chiar dacă doar o zi trec prin Arad. La un moment dat aveam cursanţi care au terminat medicina în Ser­bia şi veneau o dată pe săptămână din Serbia să facă sport la sala noas­tră din Timișoara. Adică fă­ceau na­veta pentru noi din Serbia! Din Un­garia avem persoane care fac naveta să facă sport o dată pe săptămână la sala noastră.
 
A.A.: Dar ajunge o dată pe săp­tămână?
C.L.: Mai fac alt sport, bineîn­țeles, dar să vii 100 de km până în Timişoara din Serbia nu-i chiar aşa de ușor, la fel cum e să vină din Un­garia la Arad.
A.A.: E adevărat că partenera ta, Edina, e gravidă în 6 luni şi totuşi are antrenamente zilnice?
C.L.: Da, predă clase de fitbalance şi de fotbal.
 
A.A.: Are activităţi extrem de in­tenseintense!
C.L.: Da, da şi chiar pe tema asta vom face nişte articole şi clipuri prin care vominvita femeile să constate că sarcina nu e o boală, dacă nu e o sarcină cu probleme, dacă e o sarcină normală cum ar trebui să fie, femeia ar trebui să fie ac­tivă, o femeie activă trebuie să facă mişcare, trebuie să mănânce la fel. Păcat că nu e şi soţia mea aici să explice că femeile nu trebuie să mă­nânce pentru doi. Până în luna a şa­sea, de exemplu, fătul are câteva sute de grame. E concepţia asta gre­şită că „eu acum pot să mănânc, că mănânc pentru doi”. Nu, pentru că tu ai 60 de kg şi fătul tău are 50 de gra­me sau 100, sau treisute şi ceva de grame. Nu trebuie să mănânci pentru două persoane, trebuie să mă­nânci pentru o persoană, pentru că dacă mănânci sănătos fătul o să îşi ia de acolo toate substanţele de care are nevoie să se dezvolte. Edi­na nu s-a îngrăşat niciun kilogram, i-a crescut doar puţin burtica. Fătul nostru, mulţumim lui Dum­nezeu, e sănătos, viitoarea noastră fe­tiţă ceva fi sănătoasă, din previziunile medicilor se va naște cu pes­te 3,5 kg iarEdinaţine clasele în continuare. Pe aualeufit.ro mămicile însărcinate vorgăsi foarte mul­te sfaturi şi antrenamente pe timpul sarcinii.
 
A.A.: Ce v-a determinat să des­chideţi acest portal, aualeufit.ro?
C.L.: Noi, la sală, făceam şi mi­croseminarii de nutriție, iar Face­book-ul nu e chiar locul potrivit în care să scrii articole care să rămână postate și accesibile din arhivă. Mi­croseminariile noastre de nutriţie rămâneau doar transmise prin viu grai, nu rămâneau scrise, cine avea norocul să fie la ora respectivă au­zea lucrurile acelea, uneori poate le uita, că nu putea reţine totul. De ace­ea am făcut portalul, atât pentru cei care vor să afle mai multe des­pre alimentaţie, despre viaţă sănătoasă, cursanţiinoștri, cât şi pentru cei din ţară sau din străinătate care vor să fie la curent cu fe­no­menul AualeuFitness. Trebuie să vă mai spun că noi avem un program pe care l-am botezat „programul de slăbire accelerată”, după cum spuneam și mai devreme. Este un program prin care încercăm să în­văţăm cursanţii să-şi accelereze me­tabolismul prin sport şi prin alimentație, dar în programul respectiv aveau şansa să se înscrie doar cursanţii noştri din Arad şi din Ti­mi­şoara. Avem atât de multe cereri ale oamenilor din ţară şi din străi­nă­tate încât am hotărât să lansăm la nivel naţional programul respectiv şi puteamface asta printr-un site. Programul respectiv era făcut până acum pentru cursanţiinoştri care pe lângă antrenamentele de la sală aveau timp de 10 săptămâni, săptămânal câte două teme pentru acasă - o temă în ceea ce priveşte nutriţia şi o temă în ceea ce priveşte sportul. Din punct de vedere sportiv aveau de făcut în jur de 10 – 15 mi­nute de sport pe zi, în zilele în care nu aveam antrenament. Ne-am dat sea­ma căprogramul era aplicat și de către soţii, soţiile cursanţilor care nu veneau defapt la noi la sală, şi au avut rezultate incredibile. Așa ne-am hotărât să lansăm programul lanivel naţional sau internaţional, având foarte multe cereri în sen­sul ăsta. Sper să se bucure cât mai multă lume, prin care nu ne în­fometăm, în care lucrăm toate ti­purile de antrenamente, am schim­bat viaţa multor oameni şi putem să o schimbăm şi mai multor oa­meni.
  

S-A LANSAT UN NOU PORTAL PENTRU ALIMENTAŢIE ŞI O VIAŢĂ SĂNĂTOASĂ, WWW.AUALEUFIT.RO





Comenteaza Printeaza

Noteaza articolul

Cele mai citite articole

  • ASTAZI
  • ULTIMELE 7 ZILE
  • ULTIMELE 30 DE ZILE
ziare
ziare-pe-net.ro stiri in timp real!
www.centruldepresa.ro
ziare.com